Το franchising είναι μια επιχειρηματική εμπορική στρατηγική για την ανάπτυξη και τη διατήρηση του πελατολόγιου μιας εταιρείας.
Πρόκειται για ένα σύστημα εμπορικού μάρκετινγκ για τη δημιουργία μιας εικόνας, που στόχο έχει να δείξει στους ήδη υπάρχοντες, αλλά και μελλοντικούς πελάτες πώς τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της εταιρείας μπορούν να τους βοηθήσουν, είναι αυτά που πρέπει να εμπιστεύονται, δεν είναι απρόσωπα και ικανοποιούν πάντα τις ανάγκες των πελατών.
Franchising - για τους εμπόρους, είναι η τέλεια διελκυστίνδα ανάμεσα σε ένα ισχυρό - κεντρικά ελεγχόμενο εμπορικό σήμα και σε μια αποτελεσματική τοπική αγορά. Το franchising και η επιχειρηματικότητα είναι δύο έννοιες που βρίσκονται αδιάλειπτα σε ένα δίκτυο αλληλεξαρτώμενων επιχειρηματικών σχέσεων που επιτρέπει και προωθεί στο στοχευμένο αγοραστικό δυναμικό:
• Την αναγνώριση του εταιρικού brand
• Το στρατηγικό επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης
• Την επικοινωνιακή εικόνα μάρκετινγκ
O franchisor ακολουθεί τούς κανόνες του επιχειρείν που σαν στόχο έχουν να παρέχουν γνώση και να αναπτύξουν επιχειρηματικό πνεύμα.
Οι αποφάσεις των franchisors, που καλούνται να λαμβάνουν συνεχώς, ταυτίζονται απόλυτα με τις αρχές της επιχειρηματικότητας: υπευθυνότητα, ακεραιότητα και αμεσότητα. Ο franchisor μέσα από το μοντέλο της Δικαιόχρησης μοιράζει το όραμά του, τις επιτυχίες, αλλά και συμμετέχει στις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει ο «επιχειρών» franchisee του. Ο "brand maker" μιας επιχείρησης βοηθά, αλλά και υποστηρίζει τους εκάστοτε τοπικούς franchisors στο συντονισμό και την οργάνωση της στρατηγικής μάρκετινγκ, θέτοντας και διασφαλίζοντας την εταιρική εικόνα και το εμπορικό σήμα για λογαριασμό τους. Το Franchising είναι μία εκλεπτυσμένη επιχειρηματική συμμαχία, την οποία μια εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει για την κατάκτηση μεριδίων αγοράς. Στους επιχειρηματικούς κύκλους συχνά ακούμε να γίνεται αναφορά σε «επιχειρηματικό πνεύμα» ή «επιχειρηματική ικανότητα» Σύμφωνα με τον Howard Stevenson του Harvard Business School, η επιχειρηματική ικανότητα είναι η εξερεύνηση μιας ευκαιρίας, ανεξάρτητα από τους τρέχοντες διαθέσιμους πόρους. Το κλειδί σε αυτή την προοπτική είναι η επικέντρωση στη ευκαιρία (όχι στους πόρους). Η αναγνώριση της ευκαιρίας στο Franchising θέτει στο κέντρο του μοντέλου αγοράς τον πελάτη και σκοπός είναι να αναπτύξει την μορφή της επιχείρησης, η οποία θα καλύψει τις ανάγκες του πελάτη με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποφέρει το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος. Η αξιολόγηση της δυνητικής ευκαιρίας είναι το επόμενο και ιδιαιτέρως σημαντικό βήμα, ώστε να εκτιμηθεί το μέγεθος της αγοράς. Ένα προσεκτικά σχεδιασμένο και εφαρμοσμένο πρόγραμμα μάρκετινγκ, που προσφέρει το κάθε οργανωμένο franchise concept, στοχεύει στην προσέλκυση του αγοραστικού δυναμικού μιας εταιρείας, αλλά αυξάνει σημαντικά και το σταθερό επίπεδο του κέρδους της. Το μάρκετινγκ στο franchise είναι συνήθως το εργαλείο της επικοινωνίας, το οποίο υπόσχεται στον πελάτη, ότι η εταιρεία έχει αυτό που χρειάζεται και μπορεί να βασιστεί στο ότι οι ανάγκες του καταναλωτή θα καλυφθούν - ανεξάρτητα σε ποιο κατάστημα θα απευθυνθεί για να τις «αγοράσει». Συνήθως, στον πυρήνα του μάρκετινγκ μιας επιχείρησης υπάρχει μόνο ένα μήνυμα, το οποίο μεταδίδεται και από τους franchisors σε τοπικό επίπεδο. Στις σύγχρονες οικονομίες, το franchising προσφέρει σημαντικά οφέλη στις επιχειρήσεις, οι οποίες το υιοθετούν ως τρόπο ανάπτυξης (franchisors) καθώς επίσης και στους εν δυνάμει επιχειρηματίες (franchisees), οι οποίο θα επιλέξουν να ενταχθούν σε κάποιο δίκτυο. Οι επιχειρήσεις που το εφαρμόζουν έχουν το πλεονέκτημα της γρήγορης ανάπτυξης, χωρίς την εκταμίευση ιδίων κεφαλαίων. Τέλος, τους προσφέρεται η δυνατότητα να διεισδύσουν και να εδραιωθούν σε τοπικές αγορές με μεγαλύτερη ταχύτητα και ασφάλεια, επιτυγχάνοντας αποτελεσματικότερο έλεγχο των σημείων λιανικής. Όμως, να είστε σίγουροι πως κανείς δεν αγοράζει ένα franchise concept αν δεν είναι οργανωμένο. Αν ο franchisee είχε το know how, δεν θα το αγόραζε, θα ήταν franchisor!
Πρόκειται για ένα σύστημα εμπορικού μάρκετινγκ για τη δημιουργία μιας εικόνας, που στόχο έχει να δείξει στους ήδη υπάρχοντες, αλλά και μελλοντικούς πελάτες πώς τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της εταιρείας μπορούν να τους βοηθήσουν, είναι αυτά που πρέπει να εμπιστεύονται, δεν είναι απρόσωπα και ικανοποιούν πάντα τις ανάγκες των πελατών.
Franchising - για τους εμπόρους, είναι η τέλεια διελκυστίνδα ανάμεσα σε ένα ισχυρό - κεντρικά ελεγχόμενο εμπορικό σήμα και σε μια αποτελεσματική τοπική αγορά. Το franchising και η επιχειρηματικότητα είναι δύο έννοιες που βρίσκονται αδιάλειπτα σε ένα δίκτυο αλληλεξαρτώμενων επιχειρηματικών σχέσεων που επιτρέπει και προωθεί στο στοχευμένο αγοραστικό δυναμικό:
• Την αναγνώριση του εταιρικού brand
• Το στρατηγικό επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης
• Την επικοινωνιακή εικόνα μάρκετινγκ
O franchisor ακολουθεί τούς κανόνες του επιχειρείν που σαν στόχο έχουν να παρέχουν γνώση και να αναπτύξουν επιχειρηματικό πνεύμα.
Οι αποφάσεις των franchisors, που καλούνται να λαμβάνουν συνεχώς, ταυτίζονται απόλυτα με τις αρχές της επιχειρηματικότητας: υπευθυνότητα, ακεραιότητα και αμεσότητα. Ο franchisor μέσα από το μοντέλο της Δικαιόχρησης μοιράζει το όραμά του, τις επιτυχίες, αλλά και συμμετέχει στις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει ο «επιχειρών» franchisee του. Ο "brand maker" μιας επιχείρησης βοηθά, αλλά και υποστηρίζει τους εκάστοτε τοπικούς franchisors στο συντονισμό και την οργάνωση της στρατηγικής μάρκετινγκ, θέτοντας και διασφαλίζοντας την εταιρική εικόνα και το εμπορικό σήμα για λογαριασμό τους. Το Franchising είναι μία εκλεπτυσμένη επιχειρηματική συμμαχία, την οποία μια εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει για την κατάκτηση μεριδίων αγοράς. Στους επιχειρηματικούς κύκλους συχνά ακούμε να γίνεται αναφορά σε «επιχειρηματικό πνεύμα» ή «επιχειρηματική ικανότητα» Σύμφωνα με τον Howard Stevenson του Harvard Business School, η επιχειρηματική ικανότητα είναι η εξερεύνηση μιας ευκαιρίας, ανεξάρτητα από τους τρέχοντες διαθέσιμους πόρους. Το κλειδί σε αυτή την προοπτική είναι η επικέντρωση στη ευκαιρία (όχι στους πόρους). Η αναγνώριση της ευκαιρίας στο Franchising θέτει στο κέντρο του μοντέλου αγοράς τον πελάτη και σκοπός είναι να αναπτύξει την μορφή της επιχείρησης, η οποία θα καλύψει τις ανάγκες του πελάτη με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποφέρει το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος. Η αξιολόγηση της δυνητικής ευκαιρίας είναι το επόμενο και ιδιαιτέρως σημαντικό βήμα, ώστε να εκτιμηθεί το μέγεθος της αγοράς. Ένα προσεκτικά σχεδιασμένο και εφαρμοσμένο πρόγραμμα μάρκετινγκ, που προσφέρει το κάθε οργανωμένο franchise concept, στοχεύει στην προσέλκυση του αγοραστικού δυναμικού μιας εταιρείας, αλλά αυξάνει σημαντικά και το σταθερό επίπεδο του κέρδους της. Το μάρκετινγκ στο franchise είναι συνήθως το εργαλείο της επικοινωνίας, το οποίο υπόσχεται στον πελάτη, ότι η εταιρεία έχει αυτό που χρειάζεται και μπορεί να βασιστεί στο ότι οι ανάγκες του καταναλωτή θα καλυφθούν - ανεξάρτητα σε ποιο κατάστημα θα απευθυνθεί για να τις «αγοράσει». Συνήθως, στον πυρήνα του μάρκετινγκ μιας επιχείρησης υπάρχει μόνο ένα μήνυμα, το οποίο μεταδίδεται και από τους franchisors σε τοπικό επίπεδο. Στις σύγχρονες οικονομίες, το franchising προσφέρει σημαντικά οφέλη στις επιχειρήσεις, οι οποίες το υιοθετούν ως τρόπο ανάπτυξης (franchisors) καθώς επίσης και στους εν δυνάμει επιχειρηματίες (franchisees), οι οποίο θα επιλέξουν να ενταχθούν σε κάποιο δίκτυο. Οι επιχειρήσεις που το εφαρμόζουν έχουν το πλεονέκτημα της γρήγορης ανάπτυξης, χωρίς την εκταμίευση ιδίων κεφαλαίων. Τέλος, τους προσφέρεται η δυνατότητα να διεισδύσουν και να εδραιωθούν σε τοπικές αγορές με μεγαλύτερη ταχύτητα και ασφάλεια, επιτυγχάνοντας αποτελεσματικότερο έλεγχο των σημείων λιανικής. Όμως, να είστε σίγουροι πως κανείς δεν αγοράζει ένα franchise concept αν δεν είναι οργανωμένο. Αν ο franchisee είχε το know how, δεν θα το αγόραζε, θα ήταν franchisor!